Skocz do zawartości

09-09-2011 - Wrocław - Europejski Kongres Kultury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich na forum.

Nie widzę informacji o chyba dość ciekawym pokazie poniżej parę szczegółów:

Data – 09.09.2011r.
Okazja – Europejski Kongres Kultury
Miejsce – Wrocław, Wyspa Słodowa
Godzina – 21.30
Wykonawca – Groupe F (Francja)
Długość pokazu – ?

Groupe F to ekipa tworząca pokazy na całym świecie – również mega pokazy :] m.in. w Londynie – na kole LondonEye, w Paryżu – na wieży Eiffla, w Dubaju na Burj Khalifa, czy otwarcia różnych dużych imprez sportowych. Otwierali też jedną imprezę w Polsce, a dokładnie w Poznaniu w 2001 roku Mistrzostwa Świata w Kajakarstwie, gdzie pokaz przygotowany był nad jeziorem Malta. Pokaz odbywał się z linii brzegowej gdzie punkty strzelnicze rozstawione były na długości ok. 500 metrów, aby można było uzyskać efekt długiej fali. Był to największy pokaz jak do tej pory w Poznaniu więc ciekawe co pokażą we Wrocławiu. Jednocześnie część ich pokazów zawiera elementy teatralne, w których czynny udział biorą ludzie, a sprzęt jaki wykorzystują w pokazach tworzą często sami, aby uzyskać efekty których nie mają inni. Poniżej linki gdzie można zobaczyć próbkę tego co robili i co można się po nich spodziewać:

http://www.culturecongress.eu/wroclaw/groupe_f_fireworks

http://www.culturecongress.eu/video/video_groupeF

Opublikowano

Jasny gwint, ten rok to jakiś wielki mega pech dla mnie. Już wolałbym gdyby się skończył. :happy: Znowu mógłbym być, ale 10 września muszę być w Łodzi z rana. No cóż może ktoś inny będzie? :]

Opublikowano

Ja nawet gdybym miał możliwość (8 września wyjeżdżam na wakacje poza Pl) to i tak bym nie skorzystał i nie pojechał na ten pokaz, a to ze względu na pewien uraz do tego typu grup artystycznych. Za dużo niezrozumiałych artystycznych fanaberii, jakichś ludzi z fontannami przyczepionymi do kostiumów, flar, fontann, projektorów ognia, komet, a za mało pirotechniki konwencjonalnej. Za mała widowiskowość i przesycenie wyrazu artystycznego nad efektami wizualnymi. Jak dla mnie Groupe F cenią się za wysoko i nie są zbyt odpowiednią firmą jak na tą część świata - Dubaj, Katar - ok - tam są budżety i tam mogą strzelać, natomiast przy budżetach jakie dostają w Pl materiału jest zdecydowanie ZA MAŁO - przynajmniej w pokazach jakie wykonywali dotychczas w Polsce. Dla przykładu pokaz z Gdyni:

http://www.youtube.com/watch?v=jkJwGcCJ1UI

Ostatnie 3 minuty są miejscami dosyć intensywne, ale sorry, za kasę którą wtedy dostali powinni puścić z dymem pół miasta. Obawiam się, że we Wrocku może być podobnie.

EDIT: A nawet jak ten pokaz okaże się dobrym widowiskiem z dużą ilością materiału, to będę mógł mieć wyobrażenie o budżecie jakim dysponowali i jaka kasa zamiast zostać w kraju (i zostać znacznie lepiej wykorzystana, bo niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę z potencjału designerskiego polskich firm) wyjechała razem z artystami do Francji. Myślę, że poniżej 25 k euro Groupe F nawet nie wychodzi z biura (a przy tej imprezie nie zdziwiłbym się, jakby to było i 100 k euro), a wystarczy pomyśleć co za taką kasę strzeliłby np. Grom-Zbig - polska firma byłaby znacznie lepszym rozwiązaniem, bo tutaj stawka jest przeliczana na polskie, a nie europejskie warunki, a dodatkowo odchodzą koszty logistyki - 1 kontener 13 k USD.

Opublikowano

Vel nie wiem Ci się wzięła ta cena logistyki. Koszt transportu TIRem (do którego wchodzi notabene tyle co do 2 kontenerów) z Fr do Pl to koszt ok 2k € a nie 13k $... Poza tym sie zgadzam, rzuciłem okiem na program imprezy i to ma być "spektakl plenerowy" a nie konwencjonalny pokaz. Do takiego przedsięwzięcia mogli zatrudnić teatr KTO i Nakaja Art wyszłoby kilkakrotnie tanie i może nawet bardziej efektownie, ale cóż liczy, żeby się pokazać nie ważne jakim kosztem...

fps

Opublikowano

Powodzenia w przeprawach przez Niemcy, firmy z wszystkimi ADR-ami wezmą znacznie więcej niż orzy normalnym towarze. Pisałem o przeprawie promowej, a wiem z pierwszego źródła jaki jest tego koszt. Faktycznie, nie wziąłem z początku pod uwagę TIR-a.

Opublikowano

Vel chyba ci się z 3k$ pomyliło, albo ktoś konfabulował a ty mu uwierzyłeś. Pomyśl sobie o budżecie pokazów na PM i Hanwha oraz Forward. Co to byłby dla nich za biznes jak za sam transport zapłaciliby więcej niż dawał organizator na pokaz...

fps

Opublikowano

Gdzieś musiała podziać się kasa z tych 800 k na PM w tym roku... Zresztą to nie temat o cenach transportu morskiego.

Opublikowano

Wiem, że nie temat, ale ja pisałem o zeszłorocznej edycji, która miała budżet o połowę mniejszy i były 2 firmy z poza Europy. W tym roku była tylko jedna taka firma. Poza tym akurat doskonale się orientuję w cenach transportu międzynarodowego z resztą co będę dywagował sam sobie poczytaj:
http://www.jccint.com/transport/cennik.php
Jeśli chodzi o transport piro to dochodzi jeszcze koszt ubezpieczeń, które nie przekraczają 10% podanych wyżej kwot, czyli jak byk wychodzi ok. 3k $ a nie 30k :P

fps

Opublikowano

Zgodzę się z Wami, że polskie firmy przygotowały by pokaz za dużo mniejszą kasę niż francuzi i pewnie nie musiałby on być gorszy od nich. Jednak mimo wszystko jestem przekonany, że sprzęt jakim dysponują i jego możliwości są zdecydowanie większe niż naszych firm, a jeszcze w tym przypadku dochodzi kwestia widowiska teatralnego (przynajmniej tak mi się wydaje), w co nasze firmy się raczej nie bawią.

Sprzęt jaki mają francuzi daje większe możliwości i pozwala na stworzenie efektów jakich polskie firmy jeszcze nie posiadają – gdyby było inaczej to nie francuzi strzelali by w Dubaju czy Londynie a polacy. B)

Oczywiście za wyrobioną marką idzie też większa kasa i pewnie nasi przy podobnej ilości materiału wzięliby połowę tego co F, jednak poza materiałem jest też kwestia podejścia do pokazów. Mam wrażenie, że prawie wszystkie nasze pokazy opierają się na przygotowaniu ich chwilę przed, rozstawieniu materiału na możliwie jak najmniejszej przestrzeni i jak najkrótszym czasie, odpaleniu i do domu. Nie pamiętam pokazu gdzie ktoś by się postarał i rozstawił sprzęt w kilku przestrzeniach (no może kiedyś Goldregen w Olsztynie), rozlokował ładunki na kilku poziomach budynków czy mostów (choćby ostatnie otwarcie mostu we Wrocławiu, chociaż tam i tak było kilka sekwencji przy balustradach więc to na plus). Dlaczego pokaz na rozpoczęcie naszej prezydencji na Pałacu Kultury w Warszawie robiła firma z Niemiec?
Wydaje mi się, że wynika to z podejścia naszych firm, ale też i ze sprzętu, którego jeszcze u nas brak i po prostu nie są w stanie przygotować takiego pokazu.
Może się mylę, jak tak to mnie „wyprostujcie”, ale odpalanie radiowe, czy wielokrotne sekwencje (takie jak na koronach stadionów, czy na kole w Londynie) są jeszcze u nas nieosiągalne, a i zaznaczam, że z francuzami nie mam nic wspólnego i nie wiem co pokażą, ale mam nadzieję, że będzie to warte ich ściągnięcia do Polski. :]

Opublikowano

Firmy korzystające z PTX-a, czy Galaxisa zawsze mogą liczyć na wsparcie z niemieckich central, tak jak to robią niektóre firmy strzelające realizacje, które przerastają je sprzętowo. 100 czy 200 skrzynek 16-kanałowych nie jest niemożliwością ;)

Co do braku ekspansywności i zapatrzenia na pokazy inne niż festiwalowe poza graniami kraju rodzimych firm to niestety jest prawda :( Może nie chodzi o brak chęci, ale odpowiedniego zaplecza organizacyjnego do konkurowania na równym poziomie z takimi gigantami jak Orion Art, Flash Art czy też Groupe F.

A jako ciekawostkę powiem, że wśród pirotechników pracujących w Dubaju dałoby się usłyszeć trochę języka polskiego ;)

Opublikowano

A ja się nie zgodzę z postawionymi tezami. Obecnie niektóre firmy dysponują podobnym potencjałem jak G-F Wystarczy spojrzeć na Surexa. Inne jak słusznie zauważył vel mają możliwości wypożyczenia sprzętu. Zarówno Showtechnik (producent systemu Galaxis) jak Pyrotronix GmbH prowadzą swego rodzaju wypożyczalnie modułów. Poza tym sprowadzenie pożyczonych dodatkowych klocków do FireMastera tez nie jest większym problemem. Jedyne czego brakuje naszym firmom to doświadczenie przy skomplikowanych i nietypowych realizacjach, chociaż jest kilka firm które mają w portfolio bardzo interesujące pokazy chociażby Nakaja, która już strzelała pokaz z 6 barek (po 3 pozycje z piro na każdej) na planie 700 m albo pokaz w Poznaniu na terenie całego miasta w sumie z 11 punktów, Golderegen, który rokrocznie obsługuje Wianki w Warszawie i WOŚP czy wspomniany już Surex, który bez problemu poradził sobie z pokazami w Cannes, gdzie strzela się na morzu z 3 barek + 8 pływających platform, czy Montrealu (pokaz na 30 min. z 5 różnych pozycji oddalonych od siebie. Dodatkowo niektóre firmy współpracują z teatrami, studiami telewizyjnymi i filmowymi czy grupami kaskaderskimi
Wniosek jest jeden ktoś we Wrocku nie zna się na rzeczy i bierze francuskiego bubla zamiast porządnej polskiej roboty.

fps

Opublikowano

LINK


z piątku na sobotę na Wyspie pojawiły się trzy kontenery z fajerwerkami.


Ciekawe ciekawe :happy:
Opublikowano

Obstawiam, że w 2 z 3 kontenerów nie ma śladu piro, tylko stojaki, statywy, projektory ognia, poty, skrzydła dla aktorów oraz sprzęt odpalający. Chociaż co by nie mówić czas przygotowań będzie niezwykle imponujący.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ciekawe ile zainkasowali za ten shit:



Normalnie tragicznie niski poziom pokazu, jak na tak prestiżowe przdsięwzięcie. Złota nuda jak u golda i pokaz niecałe 5 min. Zero synchronizacji o polocie nie wspominając. "Gratulacje" dla władz za wydatek moich pieniędzy z podatków na takie dno... Vel mieliśmy racje, Polacy zrobiliby to lepiej i taniej...

fps
Opublikowano

Oceniasz, bo tam byłeś i widziałeś, czy tylko na podstawie tego filmiku?
Jak nie byłeś to Twoja ocena nie do końca musi być sprawiedliwa. Równie dobrze można pokazać np. ten film:

http://www.youtube.com/watch?v=DiBGXZFPa-A&feature=player_embedded

i powiedzieć, że trochę tego towaru poszło w niebo więc musiało być świetnie, bo całe widowisko trwało 40 minut i jak tak strzelali cały czas...
Wiadomo, że nie strzelali, ale jak ja czegoś sam nie widziałem oceniać nie będę. Tym bardziej, że tu cały spektakl odbywał się na 3 scenach i różnych planach i jedna kamerka nie była w stanie tego ogarnąć.

Ale co tam, było minęło, miało być widowisko - nie tylko pokaz - i było, oby tylko u nas więcej pokazów miało taki budżet i te nasze firmy, które tak chwalisz, mogły pokazać w Polsce co potrafią i wykazały się czasem większą inwencją i pomysłami, a nie tylko na zagranicznych festiwalach.

Opublikowano

Tak jakoś się złożyło, że w temacie pirotechniki nie jestem laikiem. To co pokazała G-F we Wrocku to po prostu żenująca kicha, a nie żadne widowisko. W swoim życiu widziałem już setki przeróżnych realizacji pirotechnicznych od pokazów weselnych, po złożone projekty łączące w sobie elementy wielu dziedzin sztuki takich jak teatr, muzyka, multimedia no i oczywiście ogień.
Rozumiem, że jesteś jakoś powiązany z tym przedsięwzięciem, a przynajmniej prezentujesz tak zwany patriotyzm lokalny. Nie zmieni to jednak w żaden sposób mojej oceny tego wydarzenia. Co z tego, że może i odpalili sobie ci Francuzi trochę materiału, jak synchronizacja była beznadziejna, a efekty bardzo mało różnorodne. Do tego muzyka, której 99% społeczeństwa nie strawi, bo była po prostu zbyt ambitna. Wszystko to sprawiło, że we Wrocławiu nie mieliśmy do czynienia z wydarzeniem wybitnym tylko przeciętnym pokazem znanej firmy, która wzięła za to nieprzeciętną ilość gotówki...
Poza tym wydarzenie było powiązane z prezydencją Polski w Unii, więc jak najbardziej na miejscu byłoby pokazanie z tej okazji polskich artystów w oprawie przygotowanej przez polskich pirotechników.

fps

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...